dinsdag, juli 31, 2007

Hoe doen ze het toch?

Ik weet niet hoe de familie hier het voor elkaar krijgt, maar de juli/augustus is redelijk populair om te bevallen. Nee, mijn schoonzusje is nog niet bevallen, hoewel dit waarschijnlijk niet lang meer op zich laat wachten. Afgelopen week heeft zij een onderzoek gehad, waaruit bleek dat ze al 3 cm ontsluiting had. Tevens zou zij al voor 80% zijn uitgedund. (Bij 100% breekt haar water)

Zoals ik al zei, deze tijd lijkt redelijk populair! Van de 9 neefjes en nichtjes hier in Amerika zijn er in de afgelopen 2 weken 4 jarig geweest en de volgende is aanstaande zaterdag jarig! Wat een planning. Het lijkt wel kerst in de zomer!

Chantal lijkt het overigens het beste van allemaal te kunnen "plannen". Haar dochter KeaLa was 21 juli jarig, haar zoontje Hayden was op 28 juli jarig en baby nummer 3 kan zich dus ieder moment aankondigen.

Het lijkt me overigens geen leuke periode om op alledag te lopen met dt verschrikkelijk warme weer. Ik denk dat je het op een gegeven moment goed zat zult zijn. Vooral met de weersomstandigheden van de afgelopen weken. We hebben al een behoorlijk aantal weken temperaturen die tussen de 35 en 40 graden liggen. Afgelopen week hebben wij hier in Murray wel een keer een goede regenstorm gehad. Het was zelfs zo erg dat men bang was voor kleine overstromingen. Er zijn geen overstromingen geweest, maar het heeft wel even voor een heerlijke verkoeling gezorgd. Helaas was dit alleen van korte duur.

Vanwege het warme weer en het feit dat ze ieder moment kan gaan bevallen besloot Chantal om geen groot feest te geven voor de kinderen, maar gewoon thuis een stukje taart. Toen zij mij die avond de spulletjes liet zien die ze voor de baby in huis heeft, had ze voor mij een verrassing.
Mijn moeder heeft deze vestjes voor haar gebreid toen zijn in verwachting was van haar eerste baby en Chantal heeft deze voor ons bewaard voor als wij zelf een kindje krijgen. Op deze manier hebben wij toch iets van mijn moeder. Ik kan zelf wel een beetje breien, maar dit is toch anders!

Uiteraard kon ook deze week niet voorbij gaan zonder dat wij naar de bioscoop zijn geweest. Deze week hebben wij de Simpsons de movie gekeken. Een erg leuke film als je het mij vraagt, hoewel je wel van deze humor moet houden.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een verrassing dat Chantal die vestjes voor jullie bewaard heeft.
Die hebben toch een emotionele waarde. Het is hier inderdaad erg warm en het lijkt mij ook geen pretje om met deze temperaturen op het laatst van je zwangerschap te lopen.

Anoniem zei

Wat leuk dat ze die vestjes heeft bewaard.
Jarig zijn in de zomer is natuurlijk heel erg leuk, hoogzwanger zijn in de zomer iets minder.

Anoniem zei

O, wat bijzonder om die vestjes cadeau te krijgen. En ze zijn nog leuk ook! En nu nog wachten tot het met jou zo ver is, maar als ik dit zo lees...Ik ben benieuwd hoe lang het op zich laat wachten.

Leuk, iedere week naar de bioscoop! Dat wil ik ook wel, maar hier betaal je de volle mep.

kastelke zei

Oh, wat lief, zo'n handgemaakte spulletjes van je moeder!!!

Petra zei

Lief, die vestjes! Nu moet je wel zorgen, dat jullie het patroon doorbreken en een winterbaby krijgen ;).

Zaandra zei

Ja raar he dat iedereen rond dezelfde periode jarig is. Bij mijn man is iedereen in november jarig! Met Thx giving worden dan ook meteen alle verjaardagen gevierd;-)
Btw, die vestjes zien er lekker knus uit!
Groetjes

SVO zei

Oh wat leuk dat die vestjes bewaard zijn. Ik heb hier een schattig jurkje liggen die mijn moeder voor mij aan het maken was .. maar die heeft ze nooit afgemaakt .. Ik zou het eigenlijk een keer moeten afmaken ...