vrijdag, juli 20, 2007

Vals alarm

Gisteren avond waren Chantal en Justin met de kinderen bij ons thuis. We hebben lekker een pizza besteld en Chantal en ik zaten lekker te kletsen, terwijl Justin een spel aan het spelen was op de computer. De kinderen waren zoet met een film. En Dan was een van zijn jeugdvrienden op gaan zoeken.

Chantal is 36 weken en 2 dagen zwanger en ik merkte aan haar dat ze pijn had. Toen ik haar vroeg wat er aan de hand was, zei ze dat ze de hele dag al het idee had, dat ze zwakke weeën had. Ze heeft al een tijdje last van zwakke weeën, alleen werd het gisterenavond ineens steeds heviger. Rond 20.00 uur besloten we om de weeën te gaan timen. Ze bleken om de 2 a 3 minuten te komen en werden steeds erger.

Eigenwijs als ze is, wilde ze niet naar de dokter of het ziekenhuis, maar we hebben wel even gebeld om te kijken wanneer zij eventueel langs moest komen. Het ziekenhuis raadde aan om toch maar even langs te komen, zodat zij aan een monitor gelegd kon worden, waarop de weeën in de gaten gehouden zouden worden.

Omdat Justin bij de politie werkt en hij de volgende ochtend vroeg op moest, hebben we hem naar huis gestuurd en beloofd dat we gelijk zouden bellen, als na ondezoek bleek dat Chantal zou gaan bevallen.

Voordat we naar het ziekenhuis gingen heeft Chantal eerst een hete douche bij ons genomen, om te kijken of de weeën af zouden nemen, maar helaas was dit niet het geval. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen moest zij zich om kleden in een ziekenhuis schort, waarna ze aan de monitor werd gelegd.

Op de monitor was goed te zien dat ze inderdaad weeën had. Iedere keer voordat zij een wee kreeg, ging de hartslag van de baby omhoog. Gelukkig blijkt dit normaal. Na een tijdje kwam de dokter die haar vervolgens onderzocht, maar er was totaal nog niets te merken van ontsluiting.

Na het onderzoek werden de weeën heftiger, maar ook dit blijkt normaal. Na nog een tijdje in de gaten te zijn gehouden door de monitor, kwam de zuster met de mededeling, dat het vals alarm was. De weeeën waren inmiddels ook behoorlijk afgenomen. We mochten dus naar huis.

Ik weet trouwens niet hoe het zit met de Nederlandse verloskamers, maar hier in de US vind ik ze erg luxe. Ze zijn erg groot, er staan relaxstoelen en schommelstoelen, er is zelfs televisie, met video en DVD. En zo hebben wij een avondje in het ziekenhuis doorgebracht.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

ach een avondje ziekenhuis is weer eens wat anders .

SVO zei

De Nederlandse verloskamers zijn absoluut niet relaxed, gezellig of huiselijk LOL - Steriel, TL buizen, geen TV en een harde stoel voor je partner om de tijd te doden ; ))

SVO zei

Plus het feit dat je in Nederland ook nog op de Barbaarse manier moet bevallen ;) LOL

Anoniem zei

inderdaad kan nederland hier nog een puntje aan zuigen alhoewel je in leiderdorp wel een of ander kasje of wat dan ook heb om de pijn te verzachten maar dat weet jij wel bec en maar goed dat het niet heeft door gezet de weeen ,
was anders erg vroeg, kan nog beter even blijven zitten de baby mag je ook bij de bevaling zijn dan rebec. ene... danny is onze beccie nog niet in de wachting.
groetjes ilonka

Becs zei

Hahaha daar moest ik ook nog aan denken inderdaad Ilonk: "in de wachting".... En nee, ik ben nog niet in verwachting. We willen sowieso eerst een eigen plekje hebben.

Ze heeft gisteren wel gevraagd of ik bij haar wilde blijven als ze ging bevallen en ook of ik foto's wilde maken, dus we zien het wel als het zover is ;-)

@ san - Doel jij op de ruggeprik? Lijkt mij verschrikkelijk eng hoor zo een prik!

Anoniem zei

ja in Nl is het niet zo luxe. Ik had toen eigenlijk thuis willen bevallen, maar helaas mocht niet. Mochten we ooit zwanger raken dan is dat hier al helemaal geen optie. Hier op Maui geven ze niet uit zich zelf een ruggenprik. Gelukkig maar, dat vind ik dood eng.

Gelukkig dat het vals alarm was.

Anoniem zei

Nou ja, je kunt beter op safe spelen, toch? Jullie hebben je die avond in ieder geval niet verveeld. En zoals jij het beschrijft denk ik inderdaad dat de verloskamers bij jullie een stuk luxer zijn. Hier is er een bed en een stoel en dat was het dan.

Anoniem zei

Nou die ruggeprik was gedaan voor ik het in de gaten had, niets van gevoeld. Ik heb geen idee hoe een NL verloskamer er uit ziet want ik ben alleen bv in de OK bevallen. Ik heb zo'n mooie ritssluiting.

Lijkt me wel een ervaring om zoiets mee te maken. Als je de kans hebt.

Oke dat klinkt heel stom als je 3 kinderen hebt gehad, maar het is zo. Ik heb geen idee wat het is. Maar als ik nu moest kiezen dan koos ik mooi weer voor de ritssluiting.

gr Petra

SVO zei

Bij al mijn bevallingen smeekte ik om een ruggeprik, maar de kindjes lagen er goed voor en ik was al zo ver en alles verliep zo goed. Ik kreeg dan wel een injectie tegen de pijn die scherpe randjes eraf haalt, maar die raakt ook uitgewerkt. Tja, miljoene vrouwen zijn me voor geweest, maar ik vond het toch een hele pijnlijke ervaring. Maar toegegeven, het is wel een hele mooie ervaring .. Het gelukkigst was ik, als ik daarna gewassen terug in mijn eigen kamer lag (ziekenhuis) met mijn kersverse kindje naast me in zo'n glazen bakje ... Ik mis dat wel ...

Bij mijn kinderen moest ik bij allevier in het ziekenhuis bevallen vanwege een hoge bloeddruk. Bij mijn oudste en de tweeling, lag ik al 2 weken in het ziekenhuis ..

Maar om na een lang verhaal terug te komen, vind ik dat je de keuze moet hebben voor een ruggeprik. Natuurlijke bevallingen zijn misschien mooi, maar ook wel barbaars ...

Dizzymisslizzy zei

Nee in Nederland is het niet zo luxe als hier denk ik. Bij mijn tweede bevalling in het ziekenhuis vroeg ik om een baarkruk en werd er iemand op pad gestuurd om "dat ding" te zoeken, want het werd nooit gebruikt. Dat was ook wel te zien toen ze er een kwartier later mee aankwamen. Hij zat onder het stof! Een tv boven het bed was er wel. Tusen de weeën door heb ik de F1 liggen kijken, Jos Verstappen reed eens een keer een race uit, maar ik finishte eerder dan hij :-).