dinsdag, oktober 27, 2015

Pumpkins

Op de schoorsteen mantel hebben wij een blokken set staan, waarmee we aftellen naar Halloween. De jongens veranderen keurig iedere ochtend het aantal dagen. Ze kunnen niet wachten tot Halloween. Uiteraard wordt er ook iedere dag nog even bij gezegd dat je er nog een nachtje bij moet tellen en dat het dan Noah zijn verjaardag is.

Een paar weken geleden hadden we de kostuums voor de jongens al gekocht. Zij zagen ze hangen en waren gelijk verkocht. Ik was een beetje huiverig om ze gelijk te kopen, want wat als ze zich nog zouden bedenken? Gelukkig begrepen beide jongens wel dat dit hun kostuum zou zijn voor dit jaar als ze het zeker wisten en dat ze geen kans meer zouden hebben om zich te bedenken. Khloé heeft van het weekend zelf haar kostuum uitgezocht. Dit jaar hebben we een Batman, een Hulk en een Minnie Mouse.

Afgelopen zaterdag hadden wij Arnold en Keri en de kinderen uitgenodigd voor het eten en Keri stelde voor dat we dan pompoenen zouden gaan uitsnijden met de kinderen. Dat leek ons wel een leuk idee. Het stond sowieso al op de planning, dus waarom dan niet gezellig met elkaar?
Ik had nog wat kruiden over om precies nog een keer hachee te maken, dus dat stond op het menu voor die avond. Mijn vader neemt altijd wat kruiden en dergelijke voor ons mee als hij hierheen komt. Arnold had al een hele tijd geen hachee gegeten dus hij keek er ook heel erg naar uit. Het viel dan ook heel erg goed in de smaak, zelfs bij de meeste kinderen.

Na het eten hebben we eerst nog even een bakje koffie gedronken en vervolgens kwamen de pompoenen te voorschijn. Dan had ‘s middags nog even een nieuw boekje gekocht met wat patronen en de spullen voor het snijden zelf hadden we nog van de vorige jaren. Terwijl de kinderen de patronen aan het uitzoeken waren, hebben wij de pompoenen open gesneden, zodat ze vervolgens uitgehold konden worden.

Alle ingewanden werden op de tafel gegooid, wat zorgde voor een lekkere klieder boel. Het gaf mij wel de gelegenheid om de pompoen zaadjes eruit te halen, omdat ik die wilde roosteren in de oven. Een oud collega van mij deed dit ieder jaar en ze waren dan heerlijk. Op zich waren die van mij ook gelukt, alleen zat er weinig smaak aan. Volgende keer moet ik iets meer zout gebruiken.
De kinderen hebben erg goed hun best gedaan met het uitsnijden, hoewel de kleintjes er al snel genoeg van hadden. Maar ondanks dat was het een leuke bezigheid en hebben we een paar mooie pompoenen bij de voordeur staan.

Nadat alles weer netjes was opgeruimd hebben de kinderen nog wat koekjes mogen versieren, die vervolgens snel opgepeuzeld werden. Het was een hele leuke en gezellige avond en de kinderen kunnen niet wachten tot Halloween.

1 opmerking:

Anja zei

Leuke foto's. Ik ben benieuwd hoe jullie kinderen de Halloween hebben ervaren. Ik zag al wat kostuums voorbij komen op Facebook, zag er gaaf uit.