maandag, maart 23, 2015

New job

Zo schreef ik in Augustus nog dat ik een nieuwe uitdaging had, nu kan ik maar zo weer schrijven dat ik een nieuwe baan heb! Dit is allemaal vrijwel onverwacht gebeurd.

Mijn baas bij Lumenis had begin Februari zijn opzeg termijn ingediend. Hij had een nieuwe baan gevonden bij een ander bedrijf. Hier zou hij meer gaan verdienen en er zou ruimte zijn om verder te groeien. Ook gingen er bij Lumenis geruchten dat we misschien overgekocht zouden worden en waren er al meerder mensen vertrokken. Iets wat ik niet aan had zien komen toen ik de overstap van UPS maakte. Ondanks dat probeerde ik het beste van mijn baan te maken. Bovendien was ik enthousiast dat mijn oude baas van UPS zeer waarschijnlijk weer mijn baas zou worden bij Lumenis. Hij had namelijk op zijn baan gesoliciteerd en Lumenis was daar reuze enthousiast over.

Totdat ik na twee weken een telefoontje kreeg van mijn oude Lumenis baas. Hij vertelde me dat er een positie vrij ging komen bij zijn bedrijf, omdat de vrouw die deze positie op het moment vulde, met pensioen zou gaan. Hij zei wel als eerste, dat als ik gelukkig was bij Lumenis, dat hij het daar dan bij wilde laten, maar mocht ik enige twijfel hebben, dan zou hij heel graag willen dat ik op gesprek zou komen.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik had een afspraak gemaakt met hem, zodat hij me kon vertellen wat de baan in zou houden. Nadat wij gesproken hadden, vroeg hij of ik ook even met de dame wilde praten die met pensioen gaat. Praten kan geen kwaad dacht ik, dus waarom niet. Hierna werd ik vervolgens ook aan zijn baas voorgesteld en een andere manager die onder hem werkt. De baan leek me best interessant, en het was vooral vergelijkbaar met iets dat ik in Nederland voor UPS heb gedaan, wat ik altijd erg leuk heb gevonden. ‘s Middags heb ik nog even met hem aan de telefoon gezeten en hij vroeg hoe ik er tegen over stond. Ik heb aangegeven dat ik best geintresseerd was, maar verder wist ik helemaal nog niets kwa salaris of benefits. Die vraag werd de volgende maandag nog beantwoord, toen ik een email kreeg met daarin een aanbod voor de baan met salaris en benefits gegevens.

Ik had inmiddels ook al met mijn baas van UPS gesproken en hem verteld wat er gaande was en gevraagd wat hij hiervan zou vinden. Gelukkig is hij altijd heel ondersteunend geweest en zijn motto is dan ook ‘family first’. Hij vond dat als dit een betere kans zou zijn voor mij en mijn gezin dat ik het dan zeker zou moeten doen, bovendien had hij altijd al gedacht dat het moment er aan zat te komen dat mijn huidige baas contact zou zoeken. Ik moet zeggen dat dat toch best een fijn gevoel geeft en dat het een bevestiging is dat ik mijn baan goed doe.

Sinds vorige week werk ik dan ook bij Ottobock. Ottobock is van origine een Duits bedrijf dat prostheses maakt. Onze branch maakt voornamelijk benen, voeten en rolstoelen, maar ook . Het is een verschrikkelijk intressant bedrijf en het is heel bijzonder om te zien hoe bijvoorbeeld een voet gemaakt wordt van hele dunne sheets carbon fiber. En dan te bedenken dat mensen hun mobiliteit terug krijgen door de dingen die er bij mij op werk gemaakt worden. Waar ik ook van versteld stond te kijken is hoeveel patienten er zijn die prosteses hebben of nodig hebben. Nogmaals een heel intressant bedrijf en ik hoop hier een lange tijd te mogen werken.

Wat ook fijn is aan mijn nieuw baan is dat ik nu van 06.00 uur tot 14.30 uur werk. Best vroeg en daar moet ik nog wel een beetje aan wennen, maar daar tegen over staat dat ik nu ook eerder thuis ben en dus meer tijd met Dan en de kinderen door kan brengen. Dit is natuurlijk niet verkeerd, zeker niet nu het mooie weer er aan zit te komen.

20150317_164132

We hebben er al een paar mooie dagen op zitten met temperaturen van rond de 20 graden. Afgelopen weekend was het zelfs 22 graden en de kinderen spelen dan uiteraard graag buiten met hun vriendjes en vriendinnetjes. Ze spelen vooral graag met Alex, Lia en Emma, de kinderen van Katie, een van mijn beste vriendinnen die toevallig bij ons aan de overkant woont. Natuurlijk is dan heerlijk om buiten te zitten en te genieten van mijn spelende kinderen, terwijl ik was kan bij kletsen met Katie.

20150321_155425

Maar het is ook leuk om naar het park te gaan, waar de kinderen rustig rond kunnen klimmen en van de glijbaan af kunnen glijden. Het is fijn om te weten dat er veel van deze middagen aan zitten te komen en dat ik dan thuis kom op het moment dat de jongens uit school vandaan komen.

6 opmerkingen:

Regina zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat fijn dat het allemaal in goede harmonie is gegaan, dat scheelt ook weer wat stress. En de werktijden lijken me idd plezierig.

Petra zei

Klinkt als een goede beslissing. Veel succes!

Linda zei

Veel geluk in je nieuwe baan

Becs zei

Regina ~ de uren zijn ideaal! De kinderen vinden het ook geweldig dat ik zo vroeg thuis ben.

Petra, Linda ~ dank jullie wel!

Anja zei

Gefeliciteerd en veel geluk in je nieuwe baan!
Ideale werktijden, lekker vroeg thuis om van je gezin te genieten!

Becs zei

Dank je Anja!