vrijdag, februari 14, 2014

Mijn Valentijntje is 5

Oh wat was het ventje gisteren avond zenuwachtig. Hij kon van de zenuwen gewoon niet in slaap vallen. Al sinds 1 Februarie  kruisten we iedere ochtend een dag van de kalender af en gisteren bleef er nog maar een dag over. Toen hij naar bed ging, was het dan ook bijna onmogelijk voor hem om in slaap te vallen. Toen hij rond 22.30 uur toch in slaap viel, hebben wij snel de woonkamer versierd met slingers en ballonnen.

Helaas moest ik vandaag gewoon werken, omdat twee collega’s al vrij waren, maar gelukkig mocht dat de pret voor Sky niet drukken. Toen ik hem aan de telefoon kreeg zei hij heel enthousiast dat hij nu echt een grote jongen is die 5 jaar is. Hij zei ook heel lief dat zijn hart heel blij werd van alle ballonnen en dat zijn hart sneller ging kloppen toen hij ze zag!

Na het eten hebben we genoten van heerlijke chocolade cupcakes en ijs en natuurlijk had Skyler zijn cupcake  kaarsjes die hij uit mocht blazen. Zijn wens was dat hij Lego’s zou krijgen voor zijn verjaardag en die was zeker uit gekomen. Samen met opa, hebben wij een Lego city set gekocht met een ambulance station, een ambulance en een helikopter, die hij uit heeft gepakt, terwijl we met opa op Skype zaten. Zondag middag vieren wij zijn verjaardag nog een keer.

IMG_20140214_190704

Ongelofelijk dat dat kleine mannetje, dat op 14 Februarie 2009, met 3.3 kilogram en 49.5 cm is geboren, nu gewoon 5 jaar oud is. Mijn kleine vent wordt steeds groter en steeds wijzer. Na de zomer zal hij naar de echte “grote” school gaan en daar kijkt hij heel erg naar uit. Wij zijn druk op zoek naar een school voor hem, omdat we over de school die in ons district valt, niet zulke hele goede verhalen hebben gehoord. Voor ons gaan we hiermee ook aan een nieuw hoofdstuk in ons leven beginnen. Soms is het ‘bittersweet’ als ik naar hem kijk, ik ben dan zo trots op het lieve, slimme en zorgzame ventje dat voor me staat, maar soms zou ik hem ook zo graag nog klein willen houden. Gelukkig vind hij het nog steeds prima om ‘s avonds even lekker met me te knuffelen op de bank, of om op zondag ochten nog een bij ons in bed te kruipen. Daar genieten we dan ook nog met volle teugen van.

Skyler2

4 opmerkingen:

Aïda zei

Gefeliciteerd! De tijd vliegt!

Regina zei

Hartelijk gefeliciteerd. En wat een lieve, aandoenlijke opmerkingen over de ballonnen. Daar smelt je toch van? :)

Petra zei

Gefeliciteerd! Halverwege de tien alweer, het gaat snel.

Becs zei

Aida ~ Dank je wel.

Regina ~ Inderdaad, daar smelt ik zeker van.

Petra ~ Dank je wel. Inderdaad halverwege de tien. Ik probeer nog maar niet aan die tien te denken.