zaterdag, januari 11, 2014

Gelukkig nieuw jaar

Misschien een beetje laat, gezien we inmiddels al weer op 11 januari zitten, maar uiteraard niet minder gemeend. Bij deze willen wij de lezers van ons blog alsnog een heel gelukkig nieuw jaar wensen, met veel liefde, geluk en natuurlijk hele goede gezondheid.

Zelf zijn wij het nieuwe jaar zo een beetje hetzelfde als vorig jaar in gegaan, met ziektes. Mijn vader was rond de kerst natuurlijk al goed beroerd en is eigenlijk nog steeds niet helemaal lekker. Sinds dat hij ziek werd, heeft de griep zich een redelijke weg door ons huis weten te maken. Ik ben de enige die deze ronde zo waar een keer de dans is ontsprongen. Gelukkig was het voor de rest niet zo erg als dat mijn vader het te pakken had, maar erg genoeg om met oud en nieuw gewoon thuis te zijn.

We zijn op oudjaarsavond wel uit eten geweest bij Famous Dave's en hebben daar een heerlijke barbeque maaltijd gegeten. Daarna zijn we gewoon naar huis gegaan en hebben daar het nieuwe jaar ingeluid. De afgelopen jaren hebben we dat altijd bij Mindy gevierd, maar nu waren we dus gewoon thuis. Noah en Khloé hebben het uiteraard niet gered tot middernacht, maar Skyler is op gebleven. Hoewel hij op het laatst wel goed zat te knikkebollen, maar ondanks dat heeft hij de bal in New York zien vallen op tv.

2013 laten we met gemengde gevoelens achter ons. We hebben hele mooie momenten mee gemaakt, voornamelijk met de kinderen en uiteraard het bezoek van mijn broer en mijn vader, maar helaas ook mindere momenten, zoals Khloé die in het ziekenhuis kwam te liggen en het overlijden van mijn tante en mijn opa. We hopen dan ook dat 2014 een heel mooi jaar gaat worden.

Door de griep en dus het feit dat niemand echt lekker was hebben we deze vakantie van mijn vader eigenlijk maar weinig ondernomen en daar baal ik wel een beetje van. Hij komt tenslotte niet langs om alleen maar binnen te zitten, maar gelukkig is hij niet moeilijk en heeft hij zich goed vermaakt. Vooral het feit dat hij dag in, dag uit bij de klein kinderen was is natuurlijk wel heel speciaal. De kinderen hebben zich ook prima vermaakt met opa.

Het afscheid vanmorgen viel daardoor dan ook best wel zwaar. We moesten al vroeg op, omdat het vliegtuig om 09.45 uur al zou vertrekken. We zijn met zijn allen naar het vliegveld gereden om mijn vader uit te zwaaien. Het leek in de eerste instantie erg druk, maar gelukkig kon hij al snel door lopen. Na het inchecken en het af gooien van de koffer, was het al tijd om naar boven te gaan, waar hij in de rij moest gaan staan voor de douane en dus moesten we al afscheid nemen. Na de nodige zoenen en knuffels ging hij weg. Op zich ging het tot dat moment redelijk, totdat Noah ineens door had dat opa echt niet terug zou komen. Die heeft toen een tijdje heel hard lopen huilen en heeft het grootste deel van de dag ook met hangende schoudertjes rond gelopen.

Toen we richting huis zijn gegaan ben ik gelijk maar boodschappen gaan doen en Dan is de kinderen ontbijt gaan geven. De rest van de dag hebben we binnen maar een beetje gerommeld, opgeruimd en wassen weg gedraaid. Iedereen vind het best raar nu dat opa weg is. Maar gelukkig hebben we Skype en kunnen we morgen al weer lekker met hem praten.

De jongens liggen nu een beetje op de bank te hangen. Ze zijn best moe, doordat ze er al zo vroeg uit waren. Khloé is rond aan het kruipen en Dan is op werk. Het is best stil zo ineens. Als het goed is komt mijn vader van de zomer al weer terug en daar kijken we natuurlijk al weer heel erg naar uit!!

6 opmerkingen:

Anja zei

Ook voor jullie de beste wensen voor in 2014!
Vervelend dat juist nu de griep toesloeg in jullie huis, gelukkig hebben jullie toch genoten.
Afscheid nemen blijft lastig, ik weet er alles van, sterkte met de stilte in huis.

Regina zei

Wat fijn dat je vader en je kinderen zo´n goede band hebben. Jammer dat ze hem niet zo heel vaak kunnen zien, maar aan de andere kant zijn er genoeg grootouders die helemaal niet zo´n goede band met hun kleinkinderen hebben, terwijl ze om de hoek wonen.
Ik hoop voor jullie dat 2014 een jaar wordt met minder ziektes en al zo en zo dat het een fijn jaar wordt!

Anoniem zei

Wat fijn dat je vader is geweest! Fijn dat ze zo een goeie band hebben okal is dat lastig bij afscheid nemen! Heerlijk dat hij waarschijnlijk in de zomer weer komt! Geniet er maar van xxxx corrine

Linda zei

Leuk om weer wat van je te lezen! Afscheid nemen blijft zeer doen helaas. Wat ik mij afvraag, spreken de kinderen ook Nederlands? Gr Linda

Becs zei

Anja ~ Het afscheid nemen blijft inderdaad lastig, maar ja het is niet anders.

Regina ~ Dank je wel, ik hoop het ook.

Corrine ~ Genieten doen we zeker!

Linda ~ De kinderen spreken een paar woordjes Nederlands, ze gaan wel steeds meer begrijpen nu.

Anoniem zei

In het boek 'Gelukkig hebben we skype'staan 20 verhalen van expa'ts en 20 van achterblijvers in Nederland. Aangrijpend, ontroerend en herkenbaar:
http://www.bol.com/nl/p/gelukkig-hebben-we-skype/9200000019662907/