maandag, november 04, 2013

Happy Halloween, Happy birthday

Al weken vroegen de jongens hoeveel nachtjes ze nog moesten slapen, voordat het Halloween zou zijn. Langzaam maar zeker begonnen ze overal Halloween versieringen te zien en dus kregen ze al snel in de gaten dat Halloween bijna voor de deur stond. Wij hebben dit jaar geen versieringen opgehangen, omdat we druk aan het verven zijn thuis. Mijn broer komt hier aanstaande zondag aan en dan wil ik het allemaal klaar hebben. Dus ik zag het niet zitten om versieringen op te hangen, om ze vervolgens weer weg te halen, omdat ze in de weg zouden hangen.

Het weekend voor Halloween hadden we pompoenen gekocht, zodat we die op dinsdag uit konden snijden. De jongens keken hier erg naar uit en konden niet wachten, maar ze moesten wel. We hadden een collega van Dan uitgenodigd, met haar dochtertje. Zij is een alleen staande moeder en heeft problemen met twee van haar oudste kinderen, dus het was voor haar fijn om even uit huis vandaan te zijn.

Dan had voor zowel Skyler als Noah een tekening op de pompoen gemaakt, zodat het voor hen wat makkelijker zou zijn om de pompoen uit te snijden. Natuurlijk moesten eerst de ingewanden uit de pompoen gehaald worden, voordat ze ze uit konden snijden en oh wat vonden ze dat leuk. Terwijl zij de ingewanden eruit schepten, probeerde ik om de zaadjes te verzamelen, zodat ik die kon roosteren in de oven. Helaas was het roosteren niet echt geslaagd, maar ik ben weer een ervaring rijker.

Toen de pompoenen leeg geschept waren, zijn de jongens aan de uitsnijden begonnen en beide wilden geen hulp. Uiteindelijk heb ik beide toch wel een beetje geholpen, als ze de andere kant op keken of afgeleid waren, anders zouden we de volgende dag nog steeds bezig zijn. Terwijl ik de jongens aan het helpen was, heeft Dan ook een pompoen uit gesneden. Het resultaat was erg leuk en de jongens waren erg blij met hun pompoenen.

20131028_211929

Donderdag was het dan eindelijk  zo ver, het was Halloween. Donderdag middag mocht Skyler eerst nog naar school, maar dit maal mocht hij in zijn Halloween kostuum komen. Een kwartier voordat school uit zou gaan, zouden ze dan een parade houden. Skyler vond het helemaal geweldig!

Toen ik thuis kwam van werk wilden de jongens er gelijk op uit, maar we hebben ze nog weten te overtuigen dat we eerst moesten eten en daarna hebben we ze omgekleed. Skyler was dit jaar een piraat, Noah een Ninja turtle en Khloé een aapje. Ditzelfde pakje hebben beide jongens ook aangehad voor hun eerste Halloween.  We zijn langs aardig wat huizen gegaan en de jongens hadden een mooie buit aan snoepjes. Op het moment dat we richting huis gingen, wilden ze eigenlijk nog helemaal niet naar huis, maar eenmaal thuis waren ze toch wel moe, maar voldaan.

IMG_20131031_220259

Toen de jongens eenmaal in bed lagen, hebben wij de woonkamer versierd, omdat op 1 November Noah zijn verjaardag was. Ook dat is iets waar ze beide naar uit keken, dus ook daarvoor kregen we vaak de vraag: ‘Hoeveel nachtjes nog?’

‘s Nachts om 04.00 uur stond Noah ineens naast me. Ik hoor hem normaal gesproken altijd uit bed komen en uitgerekend die nacht niet. ‘Mommy’, zei hij ‘Er is iemand in ons huis geweest, er hangen onwijs veel ballonnen’. Haha, arm kind had niet door dat die er speciaal voor hem hingen. Ik moest op zijn verjaardag gewoon werken en Dan ook, dus hebben we het zaterdag pas gevierd, maar we wilden hem wel het gevoel geven dat het zijn speciale dag was en dat is ook zeker gelukt. We hebben voor hem een leuke speeltent gekocht die hij graag wilde hebben van Jake and the Neverland pirates. Die tent is opgezet en zowel Noah als Skyler zijn er continu in te vinden. Zaterdag is hij verwend met kampeer spullen voor zijn tent en ook die vielen heel erg  goed in de smaak.

Ons kleine mannetje is nu 3 jaar oud. Wat is de tijd ontzettend snel gegaan. Ik kan me de bevalling nog als de dag van gisteren herinneren. En nu loopt er een eigenwijs, eigenzinnig, ontdeugend, maar ook heel lief mannetje rond dat al weer 3 jaar oud is!

2013-6203-16

Nu nog een weekje werken en dan staan eindelijk mijn broer en zijn vriendin. zondag op het vliegveld van Salt Lake City. Raar idee, om mijn broer, na bijna vijf jaar weer te zien. En zijn vriendin, ga ik dan eindelijk voor het eerst ontmoeten. We hebben nu al jaren contact, maar we hebben elkaar nog nooit in het echt gezien. Ik kijk er heel erg naar uit!

4 opmerkingen:

Anja zei

Wat een leuke Halloween hebben jullie gehad. En dan die foto met zijn drietjes op dat stoepje....zoooo leuk!
Jeetje, Noah alweer 3 jaar...wat gaat de tijd toch snel en wat lijkt hij toch veel op Skyler.
Ik wens jullie heel veel plezier met je broer en zijn vriendin!!

Regina zei

Ow, dat ziet er wel heel superschattig uit in die verkleedpakjes!
Wat bijzonder dat je je broer na al die jaren weer ziet. Veel plezier!

Unknown zei

Hallo, ik ben al surfend op internet op je blog terecht gekomen en heb de afgelopen week elke keer als ik tijd had een stuk gelezen. Al 8 jaren hou je een blog bij wat een prestatie zeg! Ik heb ervan genoten alhoewel het inderdaad niet altijd leuk nieuws was wat je had te vertellen. Wat knap hoe je toch ook altijd weer positieff blijft en wat een heerlijk gezin heb je. Ik zelf heb ook 3 kinderen alleen inmiddels al wat ouder. En met meer tijd er tussen. Wat hechtisch drie kids zo achter elkaar maar jij kan dat goed nogmaals mijn complimenten. Groeten uit Nederland van Gina

Becs zei

Anja en Regina, dank jullie wel.

Gina, leuk dat je mijn blog gevonden hebt. En inderdaad het is niet altijd even leuk, maar we hebben veel om positief over te zijn, waaronder onze kiddos.