zondag, juli 28, 2013

Zomerdipje?

Ik heb volgens mij wat last van een zomerdipje. Ik zit niet zo heel erg lekker in mijn vel, ben erg moe en heb veel hoofdpijn. Volgens mij begint het warme weer iets te veel van het goede te worden. Dan is er ook nog mijn werk, waar het nog altijd super druk is en ik sinds april geen normale werk week heb gemaakt.

Ik heb zoveel projecten op het programma staan, maar heb er gewoon geen zin in of energie voor. Zo wil ik door Khloé haar kleding heen gaan en alles opbergen dat te klein is voor haar. Hetzelfde geld voor de jongens, en dan moet er natuurlijk ook nieuwe kleding gekocht worden, maar voordat we daar aan gaan beginnen moeten de kasten toch een keer leeg gehaald worden en dat gebeurd natuurlijk niet vanzelf.

Al maanden roep ik dat we de muren in de woonkamer en de gang moeten verven, maar helaas hebben we nog steeds geen last van kaboutertjes in huis, die dat wel even voor ons doen. Maar ook dat is zo een klus waar ik geen energie voor op kan brengen.

Normaal gesproken was ik al onze wassen in het weekend weg en de laatste paar weken blijft er altijd wel een was liggen die nog gewassen moet worden, of ligt er nog wel een was in de mand die nog opgeruimd moet worden. Ach zo zijn er nog wel meer dingetjes die ik gedaan wil hebben, maar waar ik tegelijkertijd geen zin in heb. Het warme weer maakt het allemaal niet makkelijker, de jongens zijn heel graag buiten te vinden en dan gaan wij natuurlijk niet binnen zitten om onze projecten af te werken.

Ik voel me denk ik toch het lekkerst in de temperaturen van de lente en de herfst. Hoewel de herfst van mij nog wel een weg mag blijven, want als ik heel eerlijk ben is het zonnetje natuurlijk ook niet verkeerd, zeker niet als we heerlijk de dag in het zwembad door kunnen brengen, of net als vorige week, in de dierentuin.

De Hogle Zoo heeft op het moment een tentoonstelling van lego kuntswerken, wat ons ontzettend leuk leek voor Skyler, omdat hij steeds meer intresse in legos begint te vertonen. We hebben zelf alleen maar grote lego blokken, omdat we de jongens aan het leren zijn om alles achter hen op te ruimen. We durven het met Khloé nog niet aan om de kleine legos te kopen. We gaven de jongens ‘s ochtends de keus of ze naar de dierentuin wilden of in het park wilden gaan spelen en ze kozen beide volmondig voor de dierentuin.

We hebben een heerlijke dag gehad en de jongens hebben zich prima vermaakt. Sterker nog, tegen de tijd dat wij naar huis gingen wilden ze niet eens weg. We waren rond openings tijd al bij de dierentuin en hoe later het werd, des te warmer werd het en dus begon de hitte er wel in te hakken.
Collage

Skyler en Noah waren zeer onder de indruk van de lego tentoonstelling, persoonlijk vond ik het wel wat tegen vallen. De stukken die er stonden, zoals de ijsbeer hierboven te zien, waren geweldig, maar ik denk dat ik meer stukken verwacht had. Daarbuiten was ruim de helft van de dierentuin weer onder constructie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Hopelijk zakt de temperatuur nu iets, waardoor het wat meer uit te houden is buiten en kunnen we nog een lange tijd van een fijne zomer genieten en komt mijn energie wat meer terug, zodat ik ook langzaam aan de projecten allemaal afgewerkt kan krijgen.Helaas laat de weer applicatie op mijn telefoon, nog geen daling in de temperatuur zien.

2 opmerkingen:

Anja zei

Vervelend dat je zo moe bent. Jullie hebben geloof ik al een hele tijd warm tot zeer warm weer, dat zou wel eens de oorzaak van je moeheid kunnen zijn. Naast je gezin heb je ook een drukke baan......logisch dat je alles bij elkaar zo moe bent. Pas goed op jezelf, liefs uit Nederland!!

Regina zei

Ja, die hoge temperaturen kunnen verlammend werken. Hier in Nederland is het nu ook al een tijdje warm en ik merk dat ik stiekem ook naar de herfst verlang. Maar ik schaam me dat ik dat denk, want het is ook nooit goed, haha.
Jullie leven is druk genoeg, als ik dat zo lees. Dan maar even een tandje minder, hoor. Want ja, die kaboutertjes zullen ook wel niet komen ook.