maandag, mei 16, 2011

Back to normal

En zo waren we inmiddels weer met zijn vieren. Gisteren ochtend hebben we helaas na 4 mooie weken afscheid genomen van mijn vader. Dat de tijd voorbij lijkt te vliegen, realiseren we ons dagelijks als we kijken naar onze jongens, maar deze vier weken zijn echt mega snel voorbij gegaan.

Afgelopen week hebben we nog een beetje van mooi weer mogen genieten. Iets waar we de hele vakantie op gehoopt hebben, maar wat helaas uitbleef. Zoals ik in de vorige post nog schreef, waren we allemaal, op Dan na, ziek. Gelukkig waren vooral de laatste dagen nog mooi. Zo mooi dat ik woensdag middag vrij heb genomen, zodat we naar de dierentuin konden gaan.

Eigenlijk wilde we op moederdag naar de dierentuin, maar ook toen wilde het weer niet mee werken. Het was niet verschrikkelijk koud, maar wel bewolkt en veel regen. En nu we allemaal weer de betere kant op gingen, wilden we het risico niet lopen om opnieuw ziek te worden

De dierentuin ligt heel dicht tegen de bergen aan en ook iets hoger dan de vallei, dus het was wel wat koeler, maar in princiepe was het erg lekker om daar rond te lopen, vooral als de zon zich liet zien. Die was maar een paar keer achter de wolken gekropen. Ik heb me namelijk wel eens laten vertellen, dat de dieren op hete dagen liever binnen blijven en niet actief zijn, Ik geef ze overigens geen ongelijk. Ik zou ook niet in de brandende zon willen rondlopen, terwijl er mensen naar mij aan het kijken zijn..

Helaas waren we vrij vroeg in het seizoen, dus een aantal exhibities waren gesloten voor schoonmaak en renovering. Een groot gedeelte van de dierentuin was ook gesloten, omdat dat gebied afgebroken werd. In de zomer van 2012 zal de zo genoemde Rocky Shores geopend worden. Er wordt op dit moment een glazen structuur gebouwd, waarvan je onder andere ijsberen en zeeleeuwen van dichtbij kunt bekijken en ze ook kunt zien zwemmen. Dit lijkt me erg mooi en ik kijk ook uit naar het moment dat het open gaat. Een bezoek aan de dierentuin is natuurlijk altijd leuk.

Ons bezoek van woensdag was ook erg geslaagd, ondanks dat niet alles open was. We hebben toch een fijne middag gehad en we hebben Skyler wel honderd keer WOOK (look) horen roepen. Het is zo leuk om te zien hoe hij kan genieten! Nog leuker is het uiteraard om te zien hoe hij samen met opa geniet.

DSC_0639      DSC_0657
We hebben Zuri, het olifantje dat in 2009 is geboren, gezien, samen met haar mama. We hebben de gorilla’s gezien, allerlei kleine aapjes, neushoorns, giraffen, tijgers en nog meer dieren. We hebben dus best genoten. Skyler was alleen wat bang van de giraffen. Er waren er een paar binnen en een van hen kwam steeds heel dicht bij ons. Sky vond dit niet zo geslaagd. Zo was hij ook bang voor de hele grote houte olifant, maar gelukkig heeft hij het vooral naar zijn zin gehad. Noah heeft het grootste gedeelte van ons bezoek lekker in de wagen liggen slapen.

DSC_0648      DSC_0661
DSC_0672      DSC_0679
(Wat heeft een pauw toch verschrikkelijk mooie kleuren!)

Aan het einde van de middag heeft Skyler nog even in de speeltuin rond gekeken, waarna we weer huiswaarts zijn gegaan. Na nog geen vijf minuten in de auto sliep Skyler, iets waaraan je kunt merken dat hij zich goed heeft vermaakt.

Donderdag avond zijn we nog uit eten geweest bij Famous Dave's. Hier kregen we kaartjes uitgedeeld, waarop we onze gegevens in konden vullen en op de achterkant onze telefoonnummers. Deze kaartjes hebben we in een barbeque grill gestopt, die op vaderdag weg gegeven zal worden. Hopelijk winnen wij die, dat is iets wat Dan al tijden wil hebben. Het eten was weer erg lekker. Famous Dave’s gaan we graag heen, maar niet zo heel vaak. Ik denk dat het daarom zo lekker blijft! Zelfs Noah heeft mee gesmuldDSC_0720

Vrijdag moest ik helaas gewoon werken, omdat er al twee mensen vrij waren. Gelukkig kon ik wel eerder weg. We hebben vooral nog van het mooie weer genoten in de tuin. En gingen pas rond 21.00 uur naar binnen, onder het genot van een ijsje wat we bij Arctic circle gehaald hadden. Helaas kun je het onvermijdelijke niet uit blijven stellen, en zijn we uiteindelijk naar bed gegaan, omdat we met Troy en Mindy af hadden gesproken om ‘s ochtends te gaan ontbijten.

Mijn vader zou om 09.45 uur vertrekken, dus hadden we afgesproken om om 06.00 uur naar de Village Inn te gaan. Dan is thuis gebleven met de jongens, omdat het voor hen toch al wel heel vroeg was om op te staan. Na het ontbijt heeft mijn vader zijn laatste spullen ingepakt, terwijl ik Dan en de jongens wakker heb gemaakt en daarna zijn we richting het vliegveld gegaan.

Het afscheid nemen blijft zwaar, maar zowaar heb ik het deze keer doorstaan zonder tranen. Ik kwam wel heel dichtbij toen ik dacht dat Skyler ging huilen, maar dat gebeurde toch niet. Rond 13.00 uur belde mijn vader dat hij aangekomen was op Dallas, waar zijn overstap plaats vond en rond 23.30 uur belde hij dat hij een half uur eerder aan was gekomen op Schiphol.

Het is wel raar om hem niet meer hier te hebben. Ik heb het grootste gedeelte van de dag gisteren gebruikt om schoon te maken en te wassen. Ik wilde al tijden een goede “spring cleaning” doen en dat is er nu dus maar gekomen.

Vandaag hebben we helemaal niets gedaan en zijn we de hele dag allemaal in pyjama geweest. Sterker nog, we hebben allemaal veel geslapen ook. Dan heeft heerlijk uit geslapen tot 10.30 uur, waarna ik lekker terug naar bed ben gegaan. Ik ben al weken moe, omdat Noah veel in de weer is geweest en nu kon ik even lekker wat bij slapen. Helaas stond ik op met een knallende hoofdpijn. Toen de jongens ‘s middags op bed lagen voor hun middag slaapje ben ik ook weer even gaan liggen en een paar minuten later kwam Dan ook lekker liggen. Zo hebben we met zijn allen geslapen tot 17.30 uur. (En nog steeds ben ik moe!)

Skyler heeft vandaag een paar keer naar Opa gevraagd. “Where is he?” vroeg hij dan. “Hij is weg schat, hij is naar huis”. Dan wees hij naar de deur en vroeg “Is he there?” met andere woorden, is hij aan het roken? “Nee schat, opa went bye bye”…. Ik denk dat het pas goed tot hem door zal dringen wanneer hij Opa weer op Skype zal zien.

Nog 7 maandjes, dan is hij weer terug, dan gaan we opnieuw genieten van zijn bezoek, want hij wil de kerstdagen opnieuw met ons doorbrengen en we kijken er nu al naar uit! Maar voor nu is alles back to normal.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

where is he go

Petra zei

Echt heel fijn, dat je zo'n hechte relatie met je vader hebt. Daarom kan ik je best benijden. Ik kan me voorstellen, dat het afscheid iedere keer weer erg moeilijk is.

Anja zei

Fijn dat jullie samen met je vader zo genoten hebben!
Afscheid nemen op het vliegeveld blijft moeilijk, gelukkig kunnen jullie weer af gaan tellen tot je vader met de kerst weer komt!!