dinsdag, januari 11, 2011

Goede voornemens van Noah

De lezers zullen wel denken, hoe kan een baby nou goede voornemens hebben? Natuurlijk is Noah veels te jong om al bewust goede voornemens te maken, maar voor ons gevoel heeft hij wel een goed voornemen gemaakt om 2011 mee te beginnen.

De eerste weken na zijn geboorte sliep Noah erg slecht. Hij wilde overdag niet slapen en hij wilde 's nachts niet slapen. We hebben van alles en nog wat geprobeerd. We vroegen ons af of hij krampjes had, of dat hij misschien zijn dag en nacht ritme omgedraaid had, of misschien was hij wel oververmoeid. Soms sliep hij om 02.00 uur in de ochtend nog niet.

De eerste 6 weken was dat niet zo erg. Ik hoopte natuurlijk wel dat Noah snel in een ritme zou zitten, maar ik was nog vrij dus ik kon zelf ook wel eens op bed gaan liggen in de middag. Maar na 6 weken verlof moest ik natuurlijk weer aan de slag en als je dan om 02.00 uur nog opzit met een baby, dan wordt je daar niet vrolijk van.

Dan heeft in de eerste weken uiteraard heel veel geholpen, vooral toen ik terug ging naar werk. Maar ondanks dat hij veel hielp en vaak met Noah op bleef zitten totdat hij in slaap viel, was het voor mij toch moeilijk om in slaap te komen, omdat ik hem toch hoorde huilen. De eerste paar weken zijn dan ook best vermoeiend geweest, maar we hebben ons maar vast gehouden aan het feit dat het een fase was en hij er eens of eens wel over heen zou groeien. En hoe?!

Van de een op andere dag, op 1 januari om precies te zijn, besloot meneertje om op tijd naar bed te gaan en door te slapen 's nachts. 1 Januari was tevens de dag dat hij precies 2 maanden oud was. Sinds 1 januari is Noah zijn bedtijd tussen 21.00 uur en 22.00 uur en dan slaapt hij totdat ik hem de volgende ochtend wakker maak om 06.30 uur, zodat ik hem kan voeden voordat ik naar werk ga. Daarna kan ik hem zo weer terug leggen in bed en dan tukt hij nog lekker even verder. Papa en Skyler kunnen dus iedere ochtend ook lekker uitslapen.

Ik ben hartstikke blij met deze omslag, ik kan nu tenslotte zelf ook bijtijds naar bed. Hoewel ik nu wel moeier lijk te zijn dan tijdens de zware nachten. Misschien komt mijn vermoeidheid er nu echt uit, of misschien ben ik de volgende op rij die ziek aan het worden is. Iedereen om ons heen is al geveld geweest door de griep, waaronder Skyler en Dan, dus misschien heb ik ook wel iets te pakken. Ondanks dat, zul je mij niet horen klagen. Zolang Noah zulke geweldige nachten maakt, ben ik een hele blijde mama.

De kinderarts stond vandaag ook versteld van zijn slaap patroon. Ze heeft wel vaker van een omslag gehoord rond de 2 maanden, maar dit vond ze echt een van de beste omslagen die ze gehoord heeft. Ze vind het erg goed dat hij nu in een ritme zit, maar ze vond het nog mooier dat hij de nacht al zo lang door slaapt.

Verder is Noah vandaag gemeten en gewogen heeft hij zijn eerste prikjes gekregen. Bij binnenkomst moest de assistente al lachen om zijn bolle wangetjes en dat werd nogmaals bevestigd door de arts die ook heel vrolijk werd van onze beer! Noah komt absoluut niets te kort, hij zit met zijn 5954 gram (13.10 LBS) ruim boven het gemiddelde (91%) en ook kwa lengte doet meneertje niet onder voor andere kinderen. Hij is inmiddels al weer 61 cm (24 inches) lang. De arts vond hem overigens wel heel goed geproportioneerd, dus we hoeven ons nergens zorgen om te maken.

Ook heeft ze zijn oogjes opnieuw nagekeken en tot onze verbazing kon ze de cystes niet zien. Volgens haar zijn ze verdwenen en dat zou dus inhouden dat we bij onze afspraak in mei met de oogarts snel naar huis gestuurd worden.

Voordat we naar huis mochten heeft Noah eerst nog 3 prikken gekregen. Hij heeft even goed laten horen dat hij het daar niet mee eens was en zijn ene beentje begon even te bloeden, maar als snel was zijn verdriet over en hij heeft er vanavond geen last van gehad. Dat was met Skyler toen wel anders die heeft tot heel laat in de avond nog liggen gillen van de pijn.

Al met al doet onze beer het hartstikke goed en is hij heel erg gezond. Als we dat horen zijn we toch wel trots en weten we dat we, ondanks de eerste zware weken, toch heel goed bezig zijn!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

nou dat is weer mooi om te horen
dus ik ziet een goeie gezonde kleinzoon in april

Anja zei

Wat fijn dat Noah nu doorslaapt en Julie ook aan je nachtrust toekomen! Wat een lieve vrolijke foto, hij ziet er inderdaad heel gezond uit!

Regina zei

Wat super zeg, dat Noah zo goed slaapt. Het is ook best uniek. Mijn jongens hadden met deze leeftijd echt nog niet zo´n slaappatroon.
Ik hoop dat je vermoeidheid er langzamerhand toch uitgaat. Aan de andere kant; niet zo raar dat je moe bent met zulke jonge kinderen en een baan. Best pittig toch?