zondag, oktober 17, 2010

Nog 3 weekjes?

Afgelopen vrijdag ben ik weer op controle geweest. De beeb en ik doen het allebei goed. Uiteraard was ik weer aangekomen en mijn buik is weer goed gegroeid. Dit was ook het eerste bezoek waarbij mijn arts een binnenwaardse controle uitvoerde. De beeb ligt mooi met zijn hoodje naar beneden en ik heb zelfs al 1 cm ontsluiting! Gratis en voor niets.

Mijn arts denkt zelf dat ik de volgende 3 weken niet meer vol zal gaan maken. Ik moet aanstaande vrijdag opnieuw op controle komen en die week daarna gaat mijn arts voor een week weg. Hij denkt zelf dat ik die week misschien wel eens zou kunnen gaan bevallen. Ach we zullen het wel zien. We hopen in ieder geval dat beebje nog even blijft zitten totdat opa hier aankomt. Hij zal hier op 29 oktober aankomen. Wie weet wordt het wel een Halloween baby.

De 1 cm ontsluiting heb ik natuurlijk niet geheel gratis gekregen. De afgelopen twee weken zijn best wel stressvol geweest met het overlijden van Angela en dan Daniel in het ziekenhuis. Ik heb dan ook regelmatig wel last gehad van een harde buik of een braxton hick. Maar goed, die 1 cm is er in ieder geval al.

De begrafenis van Angela was vorige week woensdag. Ruim anderhalve week na haar overlijden. De reden dat het zo lang heeft geduurd was dat Freddy de begrafenis niet door wilde laten gaan zonder Daniel. Wat overigens wel logisch is natuurlijk. Gelukkig bleek Daniel goed te herstellen, ondanks alle verwondingen en mocht hij zondag 2 oktober naar huis. Hij bleek toch meer verwondingen te hebben dan dat we eerst te horen kregen. Hij heeft een gebroken been, gebroken sleutelbeen, gebroken neus en een gebroken oogkas. En dan had hij natuurlijk ook nog de interne bloedingen en hij heeft een paar goede blauwe plekken. We waren dan ook allemaal zeer verbaasd over zijn goede herstel, maar wel allemaal erg blij.

De begrafenis was een mooie dienst. Chantal heeft alles in princiepe geregeld en dan de goedkeuring van Freddy gekregen voor alles. Hij kon het zelf niet aan om alles te regelen en had bovendien zijn handen vol aan Daniel en de andere jongens. Na het familie gebed heeft Freddy besloten dat hij Angela toch nog wilde zien en dus is de kist, die in de eerste instantie gelsoten bleef, toch geopend. Ik heb zelf niet gekeken bij haar, maar heb me laten vertellen dat het mortuarium Angela mooi had opgebaard. Ik hoop dat Freddy en de jongens het hierdoor toch een plekje kunnen geven.

Afgelopen woensdag was er een football wedstrijd in Grantsville. We zouden er eerst naar toe gaan, maar ik begin best veel vocht vast te houden en bovendien beginnen mijn bekken nu wel erg pijnlijk te worden, dus hebben we maar afgebeld. Ik moet toch ook een beetje aan mezelf blijven denken nu de bevalling zo dicht bij komt.

Tijdens de rust van de wedstrijd heeft Freddy een cheque aangeboden gekregen met de opbrengsten van een fundraiser die Grantsville speciaal voor Freddy en de jongens hebben georganiseerd. Niet alleen hebben zij hun vrouw en moeder verloren, maar ook een inkomst die weg valt en Freddy wil geen ritten meer maken buiten de staat nu hij er alleen voor staat met zijn jongens (wat overigens logisch is) Grantsville had daarvoor een fundraiser georganiseerd en zij hebben ruim $9000 dollar opgehaald!! Het is fijn om te weten dat Freddy er niet alleen voor staat!

Afgelopen donderdag kregen we weer slecht nieuws. Er is opnieuw een tumor gevonden bij Dan zijn tante Pam. Dit maal in haar milt. Pam zou in april pas een scan krijgen maar wilde voor haar eigen gemoedsrust nu een scan hebben, omdat ze 3 keer kanker bij haar is geconstateerd in deze periode. Misschien maar goed dat ze zelf een scan wilde hebben, want om dit in april pas te vinden, zou misschien wel eens rampzalige gevolgen kunnen hebben. De artsen hebben haar twee opties gegeven, een bioptie nemen en afwachten of de tumor groeit, of gewoon gelijk handelen en de milt verwijderen. Pam heeft gekozen voor het laatste, gezien haar achtergrond met kanker. Zij wordt nu volgende week dinsdag geopereerd.

De komst van de beeb zou nu dus echt wel goed nieuws zijn voor iedereen. Iedereen kijkt dan ook erg uit naar zijn geboorte en zijn erg nieuwsgierig naar hem! Hoe dan ook, hij zal zich (mits dat ik overtijd loop) binnen nu en 3 weken aanmelden en dan wat vreugde in deze tijd brengen!

5 opmerkingen:

www.vandijkjes.punt.nl zei

Fijn dta het goed gaat met jou en de babe.

Wat een afschuwelijke zware tijd hebben jullie gehad. En waarschijnlijk nog.

Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van je schoonzus.

Groetjes petra

Anoniem zei

nu niet zolang meer hoor

Anja zei

Tjee Rebecca, wat een moeilijke tijd voor jullie. Gelukkig gaat alles met de beeb en jou goed!!
Succes met de laatste loodjes, groetjes, Anja

Aïda zei

Veel sterkte, maar ook veel plezier de komende tijd voor als je vader er weer is.

Regina zei

Tjee, dat zijn roerige tijden voor jullie zeg! Maar gelukkig gaat het in ieder geval goed met jou en de baby. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Nog even voor de laatste loodjes. Sterkte!