vrijdag, juni 18, 2010

Skyler krijgt.....

... een broertje!!

Woensdag was het dan eindelijk zo ver. Ongeveer 5 weken geleden heb ik de afspraak gemaakt voor de echo, waarbij ook een geslachts bepaling zou worden gedaan. Als je op zoiets zit te wachten, lijken de dagen weken te duren! Eindelijk mochten we dan om 09.20 uur onze beeb gaan bewonderen.

Van te voren moest ik natuurlijk weer een flesje water naar binnen werken, zodat de beeb goed zichtbaar is tijdens de echo. Ik moest dus al nodig plassen toen ik op de onderzoeks tafel mocht gaan liggen, maar dat had ik er natuurlijk wel voor over.

Eerst werd ons nogmaals de vraag gesteld of we het geslacht wilden weten en daar hebben we natuurlijk ja op gezegd. Ik denk niet dat ik het vol zou kunnen houden, tot de dag van de bevalling om niet te weten of ik een jongetje of meisje bij me draag.

Vervolgens ging de echoscopist aan de slag. Ze begon met alle metingen, van onder andere het hoofdje en de beentjes. Ze keek of alle kamers van het hartje aanwezig waren en of de niertjes al volledig aan het werk waren. Ook kon ze ons vertellen dat het kindje niet met een hazelipje geboren zou worden. En dan het moment waarop we al die weken gewacht hebben, jongen of meisje?? We hoopten stiekem wel een klein beetje op een meisje, maar het belangrijkste was natuurlijk dat de beeb gezond zou zijn. En nog voordat ze het eigenlijk zei, meende ik het al gezien te hebben en ze confirmeerde het: het is een jongen!!!


De foto van het geslacht is naar mijn idee helaas niet heel erg duidelijk, maar gelukkig hebben we natuurlijk ook ons beebje zelf mogen bewonderen op het grote tv scherm!

Qua metingen van de echo loop ik ook nog eens 5 dagen voor. Mijn uitgerekende datum zou dan 3 november worden in plaats van 8 november, maar mijn arts wil dit verder niet aanpassen. Hij heeft meer vrouwen die bevallen rond de uitgerekende datum, berekend aan de hand van de menstruatie, dan berekend aan de metingen van de echo. Ach, het maakt ook allemaal niet uit, de beeb komt wanneer hij eruit wil. Voor nu gaan we er maar van uit dat we nog ongeveer 20 weken te gaan hebben.

En in die 20 weken moeten we alles klaar gaan maken voor zijn komst. We zitten er aan te denken om Skyler te verhuizen naar de andere slaapkamer en hem een nieuwe kamer te geven. We laten de kinderkamer dan zoals die is kwa verf, maar brengen natuurlijk wel veranderingen aan om het toch eigen te maken voor de nieuwe man.

En dan natuurlijk de naam. Er zijn wel wat namen waar we aan denken, maar we zijn er nog niet 100% over uit. Als hij een meid had geweest, dan was de naam al lang uitgezocht. Hij zou dan namelijk dezelfde naam krijgen als wanneer Skyler een meid was geweest. Als iemand leuke suggesties heeft, of leuke websites weet voor namen, dan houden we ons aanbevolen. Ach, we hebben nog ongeveer 20 weken!

Voor nu zijn we in ieder geval helemaal in de wolken met het feit dat we het geslacht eindelijk weten en het belangrijkste is dat de kleine man helemaal gezond is!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ja zeker als het maar gezond is en je moet maar denken driemaal is scheeprecht

Petra zei

Ha ha leuk commentaar van Anoniem. Inderdaad drie keer is scheepsrecht, dat hebben wij ook gedacht ;). Nogmaals gefeliciteerd en wij kennen een aantal gezinnen met twee jongens en dat is toch ook wel erg leuk, hoor! Skyler heeft dan altijd een vriend (mijn broers zijn ook heel close).

Becs zei

Hahaha Petra! Dat is mijn vader, die hoopt stiekem dat het toch een kleindochter is en dat ik een grapje maak. (Maar hij is hoe dan ook een trotse opa hoor :) )

Anja zei

Een broertje voor Skyler....wat leuk. Fijn dat alles goed gaat en broertje gezond is met alles erop en eraan!!

Regina zei

Leuk!!! Ik heb zelf ook twee jongens en weet hoe geweldig dat is. En dat terwijl ik vroeger altijd op dochterjes hoopte en me al als een echte meidenmama zag. Maar nu weet ik niet anders meer. Het heeft ook wel wat om de enige vrouw in huis te zijn en door 3 kerels op handen gedragen te worden, haha.
Het belangrijkste is inderdaad dat de baby gezond is. Gelukkig gaat het goed!

Sandra zei

Hey Rebecca,

Was je blog even kwijt. Wat leuk dat Skyler een broertje krijgt!! Heb je blog nu gebookmarked ..

Groetjes,
Sandra

(Sandy op AA) ;-)

www.vandijkjes.punt.nl zei

Is so spannend om te weten te komen of het een jongetje is of een meisje. Super een broertje. En nog meer super dat alles er gezond uit ziet!

gr petra