donderdag, januari 07, 2010

Afscheid

Het is inmiddels al weer twee dagen geleden dat wij afscheid hebben genomen van mijn vader. Helaas komen er aan alle goede dingen een eind en zo ook aan het bezoek van mijn vader. Iets waar wij allemaal eigenlijk wel tegen op zagen.

Op maandag avond zijn we gezellig met zijn allen uit eten geweest bij de Golden Corral, een van mijn vader's favoriete restauranten van hier. Hij vind het geweldig dat je zoveel kunt eten voor weinig geld. Als je het gaat omrekenen in euro's is het natuurlijk niets. Troy, Mindy en de kinderen en Anna en Wes zijn met ons mee geweest, dus we hadden een leuke groep. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk gegeten. We waren er deze vakantie nog niet geweest, dus dat was een mooie afsluiting.
Na het eten zijn we nog even bij de Walmart geweest waar mijn vader nog wat dingetjes gekocht heeft. Ook hier zijn de dingen goedkoop als je het om gaat rekenen naar euro's en dus wilde hij wat dingetjes halen voor gebruik thuis in Nederland. Bovendien duurt het wel weer even voordat hij weer kan shoppen bij Walmart, dus zo een laatste bezoekje is natuurlijk ook wel leuk.

Ondanks dat we het graag wilde uitstellen was het al snel dinsdag ochtend. Rond 05.00 uur liep mijn wekker af en rond 05.15 uur stond ik naast mijn bed. Omdat we Skyler uiteraard mee wilde nemen naar het vliegveld heb ik hem wakker gemaakt en hem een fles gegeven en ondertussen zaten wij nog een maal aan de koffie. Dan heeft de koffers in de auto geladen en rond 05.40 uur waren wij op weg naar het vliegveld.

Bij het omhoogrijden naar de parkeer garage werden we aangehouden! Dan reed 30 waar hij maar 10 mocht rijden. De politie agent was niet al te vrolijk en vroeg om Dan zijn rijbewijs en papieren van de auto en vertelde ons dat het een $ 300 bekeuring zou worden. Toen hij terug kwam naar de auto zei hij tegen Dan dat hij de baby achter in de auto had gezien en dat hij geluk had dat hij er deze keer alleen met een waarschuwing vanaf zou komen! Oh wat was ik blij! Dan heeft namelijk al twee snelheids overtredingen op zijn naam staan en daardoor gaat de auto verzekering omhoog. Ik was dus ontzettend blij om te horen dat hij ervanaf kwam met een waarschuwing. Hopelijk heeft hij zijn lesje nu in ieder geval wel geleerd.

Toen we eenmaal geparkeerd hadden was het al bijna 06.30 uur en dus zijn we mijn vader maar snel gaan inchecken, want er stond een hele lange rij aan mensen die door de veiligheids controle heen moesten en zijn vlucht zou om 07.40 uur vertrekken. Bij het inchecken moest hij nog $50 dollar betalen voor een tweede koffer, wel jammer dat dat tegenwoordig het geval is. We hebben het redelijk droog weten te houden, totdat mijn vader eindelijk de roltrap op ging en uit het oog verdween. Rond 13.00 uur belde hij dat hij in Texas aan was gekomen en rond 01.00 uur die nacht kreeg ik een smsje dat hij veilig en wel in Nederland aan was gekomen.

Hij hoopt in September weer deze richting op te komen, wat natuurlijk helemaal geweldig zou zijn, dus wij hopen het ook. We gaan dan ook stiekem aan weer langzaam aftellen tot zijn volgende bezoek! Het zou wel ontzettend leuk zijn als hij aan het einde van de zomer langs komt. Dan kunnen we natuurlijk ook veel meer leuke dingen doen. Met het koude weer van de afeglopen weken zijn optie wel een beetje gelimiteerd. Maar ondanks alles was het weer een geweldig bezoek en kijken wij alweer uit naar het volgende.

3 opmerkingen:

Petra zei

Moeilijk altijd weer dat afscheid. Gelukkig kan hij dit jaar waarschijnlijk weer komen.

Anja zei

Lastig he dat afscheid nemen, ik heb er ook altijd moeite mee. Fijn dat je vader waarschijnlijk nog een keer komt dit jaar.
Wat een geluk dat Dan een waarschuwing i.pv een bekeuring heeft gekregen.

Regina zei

Ik kan me voorstellen dat je de dagen naar het volgende bezoek alweer aan het aftellen bent. En je vader natuurlijk ook. Zou wel mooi zijn wanneer hij straks ook nog de zomer mee kan maken!