zaterdag, januari 24, 2009

37 weken

Vandaag ben ik al weer 37 weken in verwachting. Bij mijn laatste onderzoek vorige week vrijdag, werd mij verteld dat mijn uitgerekende datum toch 14 februari is, in plaats van de 21 februari waar we al die tijd van uit zijn gegaan. We zijn gewoon een weekje vooruit gesprongen! Tevens heb ik mijn eerste binnenwaardse onderzoek gekregen en alles zit nog mooi dicht en de beeb licht al mooi met zijn hoofdje naar beneden! De dokter vertelde mij ook dat als de beeb op 14 februari nog niet geboren is, dat ik dan uiterlijk op 21 februari ingeleid zal worden. Dus een ding is zeker, binnen nu en een maand hebben wij onze kleine man in onze armen!

De kleine is nog steeds lekker actief en beweegt er aardig op los. Het is een geweldig gezicht om te zien hoe mijn buik heen en weer beweegt, zodra de beeb in beweging is! Dan vind het ook heerlijk om zijn hand op mijn buik te hebben en de kleine te voelen bewegen!

Aanstaande maandag mag ik opnieuw op controle komen en dan krijg ik weer een binnenwaards onderzoek om te kijken of er al wat verandering heeft plaats gevonden. Persoonlijk ga ik er niet van uit, omdat ik ook nog steeds geen zogenoemde braxton hicks heb gehad, het is even afwachten dus.

Het is allemaal wel heel spannend nu. Het kan ieder moment gebeuren, het kan nog weken duren..... we hebben geen idee. Vooral als de beeb besluit om rond de uitgerekende datum te komen, lijken me de laatste erg lang te duren. Ik kijk iedere dag even op de weblog van Minh en Anh die nog maar 3 dagen te gaan hebben voordat hun eerste kindje is uitgerekend! Wat moeten die dagen zenuwslopend zijn!

Mijn vader kijkt er ook erg naar uit om hierheen te komen. De tijd kan niet snel genoeg gaan wat hem betreft! Ik kan me dan ook alleen maar voorstellen hoe het voor hem moet voelen. Hij wordt ten slotte voor het eerst opa en daarbij wonen wij ook nog eens aan de andere kant van de oceaan. Ook voor hem is het nog maar een paar weekjes!

5 opmerkingen:

Anja zei

Spannend hoor, nog even en jullie zijn papa en mama!! Fijn dat alles met jou en de beeb goed gaat.
Succes voor de laatste weken.

Anh and Minh zei

Potverdrie ... wat een mazzel, zeg! Een weekje vooruit gesprongen... hehe. En nog op Valentijn ook, zeg! Leuk hoor. Nog eventjes, meid! En dan ben jij aan de beurt! Hoop dat alles goed gaat. Zo te lezen verloopt alles voorspoedig.

Ik ga maar weer eens terug ... pfff ... dat wachten ... ik trek het niet meer!

Anoniem zei

Jeetje, time flies!!
Gewoon binnen een paar weken paps en mams worden!
Fijn dat alles voorspoedig loopt! Houden zo!
Jullie kaartje ligt al klaar om verzonden te worden!!! :p
Hou je taai de laatste paar weekjes!

Liefs Carola

Anoniem zei

lijkt mij ook zenuw slopend die laatste weken. Ik ben nooit zover gekomen. 33 weken is mijn langste zwangerschap geweest. Ik kan mij erg voorstellen dat het zoo spannend is voor iedereen.

gr petra enne veel succes mocht ie zich toch nog heel snel gaan aankondigen.

Anoniem zei

Dat gaat echt supersnel, zeg! En ben je al als een gek het huis aan het schoonmaken? Daar had ik de laatste weken van mijn zwangerschap dus erg last van, terwijl ik normaal echt niet zo'n poetstruus ben. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het verdere verloop. Alvast sterkte en succes! Spannende, hoor!