zondag, november 09, 2008

Luie zondag avond

Ik zit op met moment lekker op de bank te genieten van de openhaard die heerlijk brandt. Het is de hele week behoorlijk koud geweest, we hebben zelfs sneeuw gehad en ook voor vandaag werd er weer sneeuw voorspeld. We hebben nog niets gezien, maar het is ook vandaag weer zo koud dat het ons vanavond misschien nog wel eens zou kunnen verrassen. En om dan zo lekker op de bank te hangen met een knetterende openhaard is heerlijk!

Het is voor ons een lekker luie zondag avond. We hebben de laatste tijd niet veel weekenden gehad waarin we echt niets hebben hoeven doen, dus daarom genieten we er nu extra van. En zo heb ik ook weer even de tijd om de blog bij te werken.

De feestdagen staan weer voor de deur en inmiddels hebben we Halloween al achter de rug. De zondag voor Halloween hebben we bij Troy en Mindy pompoenen uitgesneden. Voor mij was dit de aller eerste keer, maar voor alles moet er een eerste keer zijn. Het was ontzettend leuk om te doen, helaas hebben we niet erg lang plezier gehad van onze pompoenen, want we vergaten ze in de koelkast te zetten en al gauw begonnen ze in elkaar te zakken. Ach zo hebben we wat geleerd voor volgend jaar. Vrijdag de 31ste hebben we verders niet veel gedaan. We hebben alle kinderen die aan de deur kwamen ruim voorzien van snoep :-)

Het is niet te geloven hoe snel de tijd eigenlijk voorbij gaat! Het einde van het jaar staat al weer bijna voor de deur. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik op het vliegtuig stapte om naar Amerika te verhuizen.

Ik kan me overigens nog wel meerdere dingen als de dag van gisteren herinneren. Zo ook 28 oktober 2004, het is inmiddels gewoon al 4 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Daar hebben we natuurlijk ook wel bij stil gestaan dit jaar.

Vroeger leken er wel 10 jaar voorbij te gaan voordat Sinterklaas weer in het land kwam, of voordat we onze volgnde verjaardag konden vieren en nu lijkt het allemaal wel 10 keer zo hard voorbij te gaan.

Zo ook de zwangerschap. Ik ben al bijna 6 maanden in verwachting, maar heb niet het idee dat er al 6 maanden voorbij zijn. De zwangerschap verloopt overigens nog steeds heerlijk. Ik mag echt niet klagen. Ik heb de laatste dagen wel wat last van bandenpijn, maar het is niet ondraagelijk. En bovendien hebben we een bodypillow gekocht voor mij, wat de pijn ook wel wat lijkt te helpen.

Morgen avond beginnen Dan en ik aan een Lamaze cursus. Bij deze cursus leren vrouwen om pijnlijke weeën op te vangen door te ontspannen in plaats van gespannen te raken. Veel mensen zeggen dat we er niet veel aan zullen hebben, omdat we tijdens de bevalling toch dingen op onze eigen manier zullen doen en alles wat we geleerd hebben vergeten zullen zijn. Andere denken wel dat we er baat bij hebben. We zullen het moeten afwachten, de tijd zal het leren. Ik heb de cursus liever gedaan om hem achteraf niet nodig te hebben dan ons achteraf af te vragen waarom we hem nu niet gedaan hebben.

Aanstaande woensdag heb ik weer een conrole. Deze keer mag ik een suiker drankje drinken, om te kijken of ik zwangerschaps suiker heb. Dit is overigens een standaard controle. Ik ga er niet vanuit dat er iets bijzonders gevonden gaat worden, aangezien de hele zwangerschap tot nu toe geweldig verloopt :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, als je eindelijk eens de tijd hebt om rustig te zitten, willen je gedachten wel eens terug gaan. En jullie leven is de laatste jaren nogal stormachtig geweest. Wat kan een leven in korte tijd toch veranderen!
Wat die cursus betreft: je hebt er volgens mij altijd wel wat aan. Al is het het contact met de andere vrouwen die niet als jij in verwachting zijn. Dat schept toch een band. Ik hoop dat je zwangerschap op dezelfde geweldige wijze blijft verlopen!

Anja zei

Er zal altijd wel wat blijven hangen van zo'n cursus.

Wat fijn dat de zwangerschap tot nu toe zo geweldig verloopt!

Anoniem zei

hey scheet

ja wat gaat de tijd toch hard he ken me ook nog goed heugen dat wij je weg brachten naar schiphol wat een piep dag was dat tjonge tjonge nog aan toe

en inmiddels ook al 4 jaar van mams zonde dat ze dit niet meer mee mag maken mis haar altijd nog
was toch altijd me favo tante;)

en ben ook blij dat je zwangerschap lekker rustig verloopt en ga jij maar lekker die curcus doen hoor wie weet heb je er baat bij en zo niet je ken het inderdaad maar gedaan hebben niet iedere zwangerschap is het zelfde

nou was weer een tijd geleden dat ik gereageerd heb

dikke kus en luf joe(L)

Petra zei

Enorm, he, hoe snel de tijd gaat? Wij hebben met Katja ook een lamaze cursus gedaan en ik heb er niet veel aan gehad, want zij werd uiteindelijk met een keizersnede geboren. Maar we hebben er wel leuke contacten met andere "zwangere" paren aan overgehouden destijds.