maandag, augustus 01, 2016

Father - Daughter project

Toen wij ons huis voor de eerste keer gingen bezichtigen bleek dat de basement maar 2 slaapkamers had die af waren. Er was nog ruimte voor een extra badkamer, nog een slaapkamer, een family room en een speelruimte voor de kinderen. Wel was alles al geframed, maar de muren zelf moesten nog gezet worden. Alleen de muren in de badkamer stonden al, maar die moesten nog afgewerkt worden. De ruimtes tussen de gipsplaten moesten nog gedicht worden en alles, behalve het bad, moest nog geinstalleerd worden.
Voordat mijn vader aankwam, had ik al aan hem gevraagd of hij eventueel bereid was om de vloeren in twee badkamers boven te vervangen en een nieuwe vloer te leggen in de badkamer in de basement. Hij doet dit tenslotte voor zijn werk en ik weet wat hij allemaal kan. Uiteraard vond hij dit geen probleem.

Het eerste weekend dat hij bij ons was, zijn we ook gelijk naar de bouwmarkt gereden om een vloer uit te zoeken. Hij raadde het een en ander aan, wat het beste zou zijn voor de badkamers in verband met vocht en hiervan hebben we toen een paar voorbeeld stukjes mee naar huis genomen. Na heel wat twijfelen hebben we uiteindelijk een mooie vloer uitgekozen en zijn de ook gelijk maar gaan kopen.

Die zondag begon mijn vader al gelijk met het eruit snijden van de oude vloer in een van de badkamers boven. Het vinyl wat origineel in de badkamers lag, was oud en begon rondom het bad helemaal om te krullen, dus het was wel tijd dat de vloer vervangen ging worden. Na ongeveer anderhalf uur werk, lag er een prachtige vloer in de badkamer, die alleen nog even afgekit moest worden, zodat het vocht en water niet onder de vloer zou kunnen lopen. Wat een wereld van verschil maakt zo een vloer. De hele badkamer zag er gelijk heel anders uit.

De volgende dag zou hij de vloer van de badkamer in onze slaapkamer doen. Ik ben ‘s ochtends zelf begonnen aan het verwijderen van de oude vloer, terwijl mijn vader met Dan mee was naar de winkel. Dat is best zwaar werk, waar je je gemakkelijk op kunt verkijken. Uiteindelijk had ik de vloer eruit en is mijn vader ‘s middags aan de slag gegaan. Ook nu weer lag er na zo een anderhalf uur een prachtige vloer. In een tijd van 2 dagen waren er twee vloeren vervangen en wat waren we blij met het resultaat.

Dinsdag moest ik weer naar werk en nog voordat ik naar huis ging, kreeg ik een foto van mijn vader toegestuurd van de badkamer in de basement. Hij was zo lekker op dreef, dat hij gelijk ook die vloer maar heeft gelegd. Dit zou betekenen dat we met der tijde de badkamer langzaam maar zeker af zouden kunnen gaan maken.
Mijn vader raadde aan dat we wel snel een toilet zouden plaatsen, omdat dat voor de jongens wel fijn zou zijn, mochten zij ‘s nachts nodig moeten plassen. Zij slapen beneden in de basement in een van de kamers die af is, dus zo zouden zed an in de nacht niet naar boven hoeven te lopen. Zo zijn we maar weer terug gegaan naar de bouwmarkt en hebben een toilet gekocht. De pijp voor de afvoer moest nog afgezaagd worden en ook de pijp voor de water toevoer moest nog gesneden woden e we zouden wat van het cement weg moeten werken, om ervoor te zorgen dat het toilet recht zou staan. Via Youtube hebben we heel wat geleerd, maar uiteindelijk hadden we een werkend toilet.

Toen het toilet eenmaal stond, zijn we op het internet een beetje rond gaan kijken voor een vanity en een douche wand en dat soort dingen. We keken naar wat we mooi vonden en zo kregen we ook een idee naar wat voor een kosten keken. Zo hebben we ook een aantal filmpjes gekeken over hoe het een en ander te installeren. Echt ontzettend moelijk leek het me allemaal niet. Bovendien kijk ik graag naar het DIY (Do-It-Yourself) kanaal op tv, dus ook daarvan wist ik al wel het een en ander. En zo kwam het dan eigenlijk ook dat we de komende twee weken regelmatig  in de bouwmarkt geweest zijn en dat mijn vader en ik na  mijn werk ‘s avonds beneden in de badkamer waren te vinden.
Zo hebben we de muren dicht gemaakt en geschuurd, we hebben de waterleidingen voor de vanity gesneden en geinstalleerd. Vervolgens hebben we alles geverf en de douchewand geinstalleerd en ook hebben we de vanity geplaatst en de deur geinstalleerd. Zelfs de lampen en afzuiger hebben we weten te plaatsen.

Omdat de badkamer precies tussen de slaapkamers van Skyler en Noah zit is het een echte jongens badkamer geworden, maar wel zo dat dit met der tijd eventueel veranderd kan worden, zonder dat er veel voor gedaan hoeft te worden. 


Voordat we het wisten hadden we gewoon een hele badkamer geinstalleerd met zijn tween. Voor 2 personen die dit nog nooit eerder hadden gedaan, hebben we een prachtig resultaat weten te bereiken. We hebben nu een complete functionerende badkamer beneden en hebben alles zelf gedaan, zonder iemand in te hoeven huren. 

8 opmerkingen:

Aïda zei

Zo zeg, daar mogen jullie trots op zijn! En leuk om later terug te kijken wetende dat je dit samen met je vader hebt aangepakt.

Becs zei

Aïda ~ Trots zijn we zeker. We zijn zo ontzettend blij met het resultaat.

Brandsmaatjes zei

Hoi, net even weer helamaal bijgelezen! Wat kun je trots zijn op wat je samen met je vader voorelkaar hebt gekregen. Mooi geworden! Prachtig!

Becs zei

Brandsmaatje ~ Dat zijn wij inderdaad, we hadden nooit verwcht dat het zo goed uit zou pakken.

Ymkje zei

Wauw, heel mooi geworden en inderdaad alleen een andere vloer maakt al heel veel verschil. Leuk dat je dit met je vader hebt kunnen doen, goed team!

hartelijke groet uit Atlanta, GA

Anoniem zei

Wat is het allemaal mooi geworden en de jongens hebben echt een jongens badkamer.
Jouw vader is goud waard.
lieve groeten, Truus

Becs zei

Ymkje ~ Ja een andere vloer maakt een heel groot verschil!

Truus ~ Dank je wel :)

Rita Meyer zei

Wat gaaf dat jullie dat zelf gedaan hebben! En het resultaat is prachtig, daar mogen jullie zeker trots op zijn!