woensdag, september 25, 2013

Back to school en kou

De hele zomer heeft Skyler gesmeekt of hij astublieft naar school mocht. We hadden dan ook veel moeite om hem uit te leggen dat het zomer vakantie was en dat er tijdens de zomer vakantie niemand naar school gaat. Hij had daar zoveel moeite mee en begreep het allemaal maar niet. Uiteindelijk snapte hij een beetje wat ik bedoelde, toen ik vertelde dat zijn leraressen met het vliegtuig waren vertrokken. Hij vroeg of ze dan ergens anders gingen slapen, net als wij hebben gedaan toen we naar Tennessee zijn geweest. Daar heb ik maar ja op gezegd. Vanaf dat moment vroeg hij wanneer de leraressen dan weer terug waren, want dat zou betekenen dat hij weer naar shool zou mogen.

Twee weken geleden was het dan eindelijk zo ver en wat was dat mannetje verschrikkelijk blij! Hij heeft het zo ontzettend naar zijn zin op pre-school. Ik hoop dat hij, als hij 15 is, nog altijd met zoveel plezier naar school zal gaan. De avond van te voren wilde hij zelf zijn kleding uitzoeken voor school en moesten we ook zijn rugtas alvast klaar hangen. Op de eerste schooldag zelf, was hij er al vroeg klaar voor.

IMG-20130910-WA0003

Eenmaal thuis van school, belde hij op en kletste vrolijk over wat hij allemaal gedaan had en hoeveel nieuwe vriendjes en vriendinnetje hij nu heeft. Sommige kindjes van vorig jaar zijn nu echt naar school. Zij zitten nu in kindergarten klas en zijn dus naar een andere school. Dat vond hij wel jammer, maar hij was blij met nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. Ook had hij al een mooi werkje gemaakt die we, zoals altijd, op de koelkast hebben gehangen. Skyler gaat net als vorig jaar op dinsdag en donderdag middag naar school. Volgend jaar zal hij naar kindergarten gaan en dan gaat Noah naar pre school. Noah vond het in de eerste instantie helemaal niet eerlijk dat Skyler wel naar school mocht en hij nog niet, maar hij vind het ook wel fijn dat hij nu spelletjes kan spelen, alleen met papa. Inmiddels heeft Skyler er al weer 2 school weken op zitten en hij vind het helemaal geweldig.

Inmiddels is ook de herfst aangebroken en langzaam aan beginnen we dat te merken. Zo zaten we we sinds kort nog steeds met temperaturen tussen de 25 en 30 graden en nu schiet de verwarming soms aan, omdat de temperatuur best snel kan zakken. De lagere temperaturen zorgen er voor dat de kinderen het soms fijner vinden om in hun warme pyjamas rond te blijven lopen en ach, waarom ook niet?

IMG_20130923_192000

Voor vandaag en morgen is er zelfs sneeuw voorspeld in de bergen. Gelukkig nog niet hier in de vallei, maar ik heb het vermoeden dat dat niet al te lang op zich zal laten wachten. Persoonlijk vind ik sneeuw altijd heel gezellig en een erg mooi gezicht, zolang je er maar niet door heen hoeft. Maar wat mij betreft mag het nog even weg blijven. Ik geniet liever nog even van de mooie herfst kleuren, voordat alles straks helemaal wit is.

Wat ik overigens ook erg fijn vind zo rond deze tijd van het jaar, is dat het buiten al snel donker is en dus kun je het huis lekker gezellig maken met kaarsjes en lichtjes en zo af en toe krijg ik ook zelfs al zin om een vuurtje te bouwen in de open haard. Maar daar wachten we nog maar heel eventjes mee, hoewel ook dat snel genoeg zal gaan gebeuren. We gaan tenslotte al bijna aan de laatste drie maanden van het jaar beginnen. Daarmee staat straks Halloween voor de deur, de verjaardag van Noah en Khloé, Thanksgiving en dan natuurlijk de kerst en oud en nieuw. Ook niet geheel onbelangrijk, zijn de bezoeken van mijn broer en zijn vriendin en mijn vader. We hebben genoeg dingen om naar uit te kijken zo.

2 opmerkingen:

Anja zei

Wat fijn dat Skyler zo graag naar school gaat, wat wordt hij al groot. Leuke foto van Skyler en Khloé, echt de grote broer met zijn kleine zusje.

Becs zei

Ja heel erg fijn. Ik hoop dat dat nog steeds zo is als hij vijftien is :-) die foto is Noah met Khloé, maar inderdaad erg leuk. De jongens lijken ook wel veel op elkaar ook.