donderdag, november 08, 2012

Nooit klaar?

Vandaag bij thuiskomst uit werk had ik even een baal moment. Ik baalde van het feit dat ik nooit klaar lijk te zijn. Of het nu met werk is, of thuis, ik ben altijd in de weer. Soms heb je gewoon even een moment nodig dat je even lekker kunt zitten, zonder je ergens zorgen om te hoeven te maken. Eerlijk gezegd denk ik dat de nestel drang zich gewoon heel erg probeert te uiten, maar mijn rug wil niet echt mee werken wat dat betreft.

Terwijl ik mijn schoenen uit aan het doen was, merkte ik dat er nog een volle wasmand in onze slaapkamer stond met was, die al wel gewassen was, maar nog altijd opgevouwen moest worden. Tegelijkertijd zag ik dat we ook een hele volle wasmand hadden staan met wasgoed dat gewassen moest worden. Echt? Ik dacht dat ik het van het weekend allemaal weggewassen en gevouwen had. Soms vraag ik me af waar het allemaal vandaan komt. Tijdens het verzamelen van de was die nog gewassen moest worden, bleek er ook een hele lading in de kamer van de jongens te liggen die gewassen kon worden. Normaal gesproken was ik eigenlijk alleen maar in het weekend, maar ik ben er toch maar aan begonnen.

En als ik dan eenmaal door het huis heen loop, kom ik allemaal andere dingen tegen die nog gedaan “moeten” worden. En dan krijg ik het ineens benauwd, omdat er nog “zoveel” dingen zijn die gedaan moeten worden, voordat de kleine zich aan zal melden. En het valt allemaal reuze mee, het is echt de nesteldrang in mij. Toch zal ik het rustig aan moeten doen, als ik normaal wil blijven lopen, want mijn rug trekt het echt niet als ik nu het hele huis overhoop ga halen. Natuurlijk kan ik een lijst aan Dan geven van alle dingen die ik gedaan wil hebben, maar eerlijk is eerlijk, als ik een bui heb van nesteldrang dan doe ik alles liever zelf, terwijl Dan met alle liefde helpt en doet wat er gedaan moet worden.

Buiten het wasgoed, probeer ik me vanavond maar niet al te druk te maken en ga ik straks lekker met een kopje thee op de bank mijn favoriete tv programma “Grey’s Anatomy” kijken. De jongens gaan zo over een half uurtje naar bed, want ze zijn over vermoeid. Vanacht hebben we allemaal een slechte nacht gemaakt. Ik moest er 5 keer uit om te plassen, Skyler kwam rond 4 of  uur vertellen dat hij zich niet lekker voelde en Noah vond op dat moment dat hij genoeg geslapen had. Dan voelt zich ook al een paar dagen niet lekker, dus ook hij slaapt niet echt lekker. Sky moest eigenlijk vanmiddag naar school, maar ik heb gebeld dat hij niet zou komen, omdat hij bij het opstaan gespuugd had. Tussen de middag wilden beide jongens niet slapen, omdat het allebei “grote” jongens zijn en nu zitten ze allebei te knikkebollen. Ik ga ze zo dan ook lekker op bed leggen, een was in de droger doen en dan toch maar lekker op de bank hangen….

5 opmerkingen:

Petra zei

Ja, dat herinner ik me ook nog van kleine kinderen, dat eindeloze werk. Het zal beter worden als ze zich eenmaal een beetje zelf kunnen bedruipen. Sterkte met de laatste zwangerschapsloodjes.

Anja zei

Zo, ik ben weer bijgelezen en heb genoten van je foto’s. Wat worden de jongens groot, leuk dat daar binnenkort een klein zusje bij zal zijn. Succes met de laatste loodjes!!!

Linda zei

Leuk verhaal weer succes met de laatste loodjes!

Regina zei

Lijkt me behoorlijk pittig om zwanger te zijn, te moeten werken, twee kinderen te verzorgen en het huishouden nog eens onder controle te houden. Maar het komt uiteindelijk allemaal goed. Sterkte!

Linda zei

Ben zeer nieuwschierig of de baby er al is?